FAQ

Vi har sat en lille FAQ sammen til vores kunder, som hjælper med at besvarer nogle af de almindelige spørgsmål

FAQ

Vi har samlet en række af ofte stillede spørgsmål og vi håber derfor du finder et svar du kan bruge her.

Er det ikke tilfældet, er du altid velkommen til at Kontakte os.

Hvad tilbyder Smart Labels?

Smart Labels tilbyder online pakke labels så du nemt kan sende billig pakker til dine kunder. Hvad enten du har 1 eller 100 pakker, som skal sendes ud til dine kunder inden for landets grænser, er du altid garanteret samme pris og service.

Hvordan bliver jeg kunde hos Smart Labels?

For at blive oprettet som kunde hos Smart Labels skal du have et CVR nr.

Du kan udfylde din virksomheds informationer på forsiden og vi vil kontakte dig med et Bruger Id og adgangskode til vores  online forsendelsessystem.

Hvor længe tager det at blive oprettet som kunde hos Smart Labels?

Hos Smart Labels bestræber vi os på at oprette vores kunder hurtigst muligt, vi oplever i øjeblikket at det kan tage 7-10 hverdage inden vi kan give vores kunder mulighed for at printe labels hos os.

Hvem står for transport og distribution af pakkeposten?

Smart Labels har et tæt samarbejder med Post Danmark. Post Danmark står derfor for al distribution af pakkepost, inden for landets grænser.

Er der moms på privatpakker?

Der tillægges ikke moms for privat pakke forsendelser. Der tillægges moms på EDI service afgift, som du kan læse mere om herunder.

Hvad er EDI service afgift?

EDI service afgiften dækker udgifter for den “Elektroniske Data Levering” imellem vores kunder, Post Danmark og Smart Labels. Der tillægges moms for EDI.

Modtager jeg en kvittering?

Du vil modtage en kvittering på mail 5-10 min. efter at du har udskrevet din pakkelabel. I kvitteringen vil du kunne få oplyst forsendelses informationer og TrackandTrace nummer.

Hvor kan jeg indlevere min pakkepost til forsendelse?

Når du har sat pakkelabels på din pakkepost kan du indlevere den hos alle Post Danmarks postkontorer samt pakkebokse til forsendelse. Find dit nærmeste indleveringssted her.

Skal jeg sende min pakke med det samme, når jeg har udskrevet min pakkelabel?

Nej, pakken skal ikke sendes med det samme. Men vær opmærksom på at dine pakkelabel skal anvendes senest 6 kalenderdage efter, at den er udskrevet. Du kan kun benytte pakkelabelen én gang.

Kan man benytte jeres online label formel på en Mac computer

Smart Labels online label formel virker på alle windows browser, vi oplever teknisk udfordringer med udskrivning af labels på Mac computer, men det virker optimalt på Mac computer når man benytter Firefox browser.

Kan jeg benytte Smart Labels pakkelabels til udlandsforsendelser?

Nej, hos Smart Labels tilbyder vi ikke pakkelabel til udlandsforsendelser.

Hvilken betalings betingelser tilbyder Smart Labels?

Du modtager kun én faktura pr. måned som er beregnet ud fra din samlet forsendelser for den sidste hverdag i måneden. Betalingsbetingelser er fakturadato +8 dage netto. Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 1,5 % pr. påbegyndt måned samt et gebyr på 100,00

Hvordan få vi kontakt til jer?

Du kan kontakte os døgnet rundt på email: Kontakt@SmartLabels.dk. Vi står klar med svar på dine spørgsmål, ønsker, kommentarer osv.
– Vi gør en dyd ud at besvare alle henvendelser hurtigt og effektivt.

Error: Your hash does not match the generated hash. Check your settings

Når denne fejlmeddelelse opstår skyldes det, at der er kommet et tegn med i din label. Et tegn kan f.eks. være en “/” eller et “!”. Fejlen opstår ofte hvis en virksomhed er et A/S. Undlad derfor dette tegn “/” og skriv i stedet AS.

Den vil ikke printe mine labels

Hvis du oplever at den ikke printer dine labels ud, på trods af at der står den printer, kan det skyldes at du ikke har valgt den pågældende printer som standardprinter på din computer. Hvis dette ikke er tilfældet bør du kontakte os på mail: kontakt@SmartLabels.dk

Fandt du ikke dit svar?

Så udfyld vores kontaktformular. Vi bestræber os på, at besvare alle henvendelser indenfor 3 timer, indenfor vores åbningstider.